از یلدا تا کریسمس - دریافت هدیه ۴۰ میلیونی مهاجرت پلاس ثبت‌نام رایگان

ویزای 187 استرالیا؛ ویزای اقامت دائم با حمایت کارفرما در مناطق کم جمعیت

موسسه مهاجرت‌پلاس

ویزای کار مناطق کم جمعیت با حمایت کارفرما (سابکلاس 187) یک ویزای اقامت دائم بوده است که به نیروهای ماهر بین‌المللی اختصاص می‌یافت و به آن‌ها اجازه می‌داد تا تحت یکی از شرایط تغییر اقامت موقت یا ورود مستقیم، در استرالیا سکونت گزیده و مشغول به کار شوند.

متقاضیان اخذ این ویزا، باید طی شش ماه پیش از ارسال درخواست خود، توسط یک کارفرمای استرالیایی مورد تأیید ادارۀ مهاجرت این کشور انتخاب می‌شدند. از دیگر شرایط ویزای 187 استرالیا نیز می‌توان به محدودیت سنی 45 سال و تسلط کافی به زبان انگلیسی اشاره کرد.

در ادامۀ این مقاله، شرایط اخذ این ویزا و مزایای آن را به تفصیل شرح داده‌ایم. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با کارشناسان مؤسسۀ مهاجرت پلاس تماس گرفته و از خدمات وکلای مهاجرتی معتبر و مجرب این حوزه، بهره‌مند شوند.

چرا موسسه مهاجرت پلاس

وکیل مهاجرتی

بهره‌گیری از زبده‌ترین وکلای حقوقی و انجام کلیه پرونده‌های مهاجرتی از مشاوره تا اخذ ویزا، تحت نظارت مستقیم وکیل

موفقیت ۹۹٪

دارای بالاترین درصد موفقیت در پرونده‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی با نرخ موفقیت ۹۹٪

نمایندگی رسمی

دارای شرکت و نمایندگی رسمی ثبت شده در استرالیا، کانادا، آمریکا و اروپا جهت ارایه حداکثر خدمات به موکلین

خدمات پس از ویزا

ارایه خدمات پس از ویزا در کشور مقصد نظیر امور اسکان، راه‌اندازی کسب و کار و ثبت شرکت و علایم تجاری

توجه

ویزای 187 استرالیا منسوخ شده است و از تاریخ 16 نوامبر سال 2019 دیگر امکان ارسال درخواست جدید برای این ویزا وجود ندارد.
پس از بسته شدن این برنامه مهاجرتی، طرح دیگری با نام سابکلاس 494 جایگزین ویزای 187 شده است.

ویزای 494 جایگزین ویزای 187

ویزای 187، یک ویزای اقامت دائم بود که به متقاضیان و خانوادۀ آن‌ها، اجازۀ کار و زندگی در این کشور را می‌داد. اما لازم است به این نکته توجه داشته باشید که امکان اقدام و درخواست جدید برای این ویزا وجود ندارد و از تاریخ 16 نوامبر 2019 ویزای 494 استرالیا جایگزین این ویزا شد.

همانطور که گفتیم ویزای 187 یک ویزای اقامت دائم بود؛ درصورتی که ویزای جایگزین آن به طور مستقیم منجر به دریافت اقامت استرالیا به صورت دائم نمی‌شود اما متقاضیان با دریافت ویزای سابکلاس 494 ممکن است که واجد شرایط دریافت ویزای 191 استرالیا که یک ویزای اقامت دائم است، بشوند.

انواع ویزای 187 استرالیا

ویزای کار مناطق کم ‌جمعیت با حمایت کارفرما، به کارگران ماهر و متخصصانی که توسط کارفرمایان استرالیایی نامزد شده بودند اجازه می‌داد تا به طور دائم در استرالیا زندگی کرده و مشغول به کار شوند. متقاضیان ویزای سابکلاس 187، می‌توانستند به واسطۀ یکی از طرح‌های مهاجرتی زیر نسبت به اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند:

انواع ویزای 187 استرالیا

1) تغییر اقامت موقت (Temporary Residence Transition Scheme):

چنانچه کارفرماهای دارندگان ویزای 457 استرالیا که به مدت 2 سال در رشتۀ مورد نظر خود اشتغال داشته‌اند، قصد داشتند که مجدداً در همان شغل قبلی اسپانسر آن‌ها شوند، این افراد می‌توانستند توسط طرح تغییر اقامت موقت (TRT)، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

2) ورود مستقیم (Direct Entry Stream):

متقاضیانی که واجد شرایط جریان تغییر اقامت نبوده (هرگز در استرالیا کار نکرده یا مدت کارشان کوتاه بوده است) و افرادی که درخواست اخذ اقامت دائم خود را پیش از 1 ژانویۀ 2012 ثبت کرده‌اند، می‌توانستند از طریق جریان مهاجرتی ورود مستقیم (DE) برای این امر اقدام کنند. لازم به ذکر است که داوطلبان در این روش، ملزم به ارزیابی مدارک یا برخورداری از 3 سال سابقۀ کار مرتبط نبودند.

شرایط دریافت ویزای 187 استرالیا

انتخاب شدن: متقاضیان تنها زمانی می‌توانستند جهت اخذ این ویزا اقدام کنند که توسط کارفرمایی واجد شرایط در مناطق کم‌جعیت استرالیا (مطابق جدول انتهای صفحه)، انتخاب‌ شده بودند. لازم بود که داوطلبان طی شش ماه پس از دریافت تأییدیۀ انتخاب خود، نسبت به ارسال درخواست ویزا در سطح و شغل پیشنهادی کارفرما اقدام کنند. علاقه‌مندان می‌توانند از لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، استفاده کنند.

سن: داوطلبان برای پذیرش و دریافت ویزای 187 استرالیا، باید کمتر از ۴۵ سال می‌داشتند؛ اما اگر سن آن‌ها بیشتر از محدودیت تعیین‌شده بود نیز همچنان می‌توانستند تحت شرایط خاص، درخواست خود را جهت اخذ این ویزا ارسال کنند.

زبان انگلیسی: متقاضیان برای اثبات مهارت خود به زبان رسمی کشور استرالیا (انگلیسی) ملزم به ارائۀ مدارک آزمون‌های معتبر این زبان و کسب نمرۀ قابل قبول بودند.

مهارت و تجربه: داوطلبان باید شرایط رشتۀ انتخابی خود را برآورده می‌کردند و از مهارت‌های لازم حرفۀ مورد نظر نیز برخوردار می‌بودند.

سلامت: یکی از مهم‌ترین شرایط ویزای 187 استرالیا، ارزیابی سلامت متقاضیان و ارائۀ گواهی پزشکی آن‌ها بود. نتایج این آزمایش‌ها به طور معمول تا 12 ماه معتبر بوده و الزامات آن برای هر یک از اعضاء خانوادۀ داوطلبان (صرف نظر از اینکه قصد مهاجرت به استرالیا را داشته باشند یا نه) صادق بود.

شخصیت: متقاضیان همچنین باید از لحاظ شخصیتی نیز واجد شرایط می‌بودند و گواهی عدم سوءپیشینه و سابقۀ کیفری خود (در هر کشوری که بعد از 16 سالگی، دست کم 10 سال در آن اقامت داشته‌اند) را به همراه سایر مدارک مورد نیاز اخذ سابکلاس 187، به ادارۀ مهاجرت استرالیا ارسال می‌کردند.

همراهی اعضاء خانواده: یکی از مزایای ویزای 187، امکان همراهی اعضاء خانواده حین مهاجرت به استرالیا و اقامت در این کشور بوده است. همراهان واجد شرایط این ویزا، شامل موارد زیر می‌شدند:

  • همسر متقاضی (قانونی یا ازدواج سفید)؛
  • فرزندان تحت تکفل خود یا همسر؛
  • فرزندخوانده‌های خود یا همسر.

لازم به ذکر است که شواهد مربوط به ارتباط متقاضیان با همراهان لحاظ شده در درخواست ویزای 187 باید به همراه سایر مدارک مورد نیاز این فرآیند، به ادارۀ مهاجرت استرالیا ارسال می‌شد. همچنین مقررات تعیین‌شده جهت اخذ این ویزا برای اعضاء خانوادۀ داوطلبان اصلی نیز صدق می‌کردند.

افراد شاغل در استرالیا: افرادی که در استرالیا کار می‌کنند – ازجمله دارندگان ویزایی که اجازه‌ٔ کار دارند – تحت پوشش قانون کار این کشور قرار می‌گیرند.

تعهدات: داوطلبان اصلی به همراه اعضاء خانوادۀ خود، باید متعهد می‌شدند که از تمامی قوانین استرالیا تبعیت کرده و دیگر ضوابط تعیین‌شده را نیز رعایت خواهند کرد. چنانچه متقاضیان در زمان صدور ویزا، خارج از استرالیا بودند، می‌توانستند تا شش ماه پس از ورود به این کشور، در حرفۀ مورد نظر خود مشغول به کار شوند؛ اما اگر در خاک استرالیا حضور داشتند، این شش ماه از زمان صدور ویزای 187 محاسبه می‌شد. لازم به ذکر است که متقاضیان باید به مدت 2 سال در حرفۀ تعیین‌شده، فعالیت می‌داشتند؛ در غیر اینصورت ممکن بود ویزای آن‌ها باطل شود.

نکته: داوطلبان هنگام ارسال درخواست خود می‌توانستند خارج از استرالیا بوده یا در این کشور حضور داشته باشند که در این صورت ملزم به برخورداری از ویزای موقت (Substantive) یا ویزای بریچینگ B، A یا C بودند.

فرآیند اخذ ویزای 187 استرالیا

شرایط خاصی برای هر یک از جریان‌های ورود مستقیم یا تغییر اقامت موقت تعیین شده بود که لازم بود تا متقاضیان پیش از ارسال درخواست خود جهت اخذ ویزای 187، نسبت به آن‌ها آگاهی داشته و شرایط خود را ارزیابی کنند. همچنین کارفرمایان نیز موظف بودند که ابتدا درخواست خود را به وزارت امور داخلی استرالیا ارائه و تأییدیۀ استخدام نیروی کار ماهر بین‌المللی در شغل مورد نظر را دریافت کنند.

فرآیند دریافت ویزای 187 استرالیا

متقاضیان اخذ ویزای 187 باید پس از دریافت دعوتنامۀ کارفرمای استرالیایی واجد شرایط، مطابق مراحل زیر پیش می‌رفتند:

  1. جمع‌آوری مدارک مورد نیاز؛
  2. پرداخت هزینه‌های پردازش درخواست؛
  3. تکمیل فرم درخواست ویزا و ارسال آن به ادارۀ مهاجرت استرالیا.

علاقه‌مندان مهاجرت به استرالیا می‌‌توانند جهت ارزیابی شرایط خود و انتخاب بهترین روش مهاجرتی بر این اساس، فرم مشاورۀ رایگان را تکمیل کنند تا کارشناسان ما در بهترین مؤسسه مهاجرت به استرالیا، در اسرع وقت با آن‌ها تماس بگیرند.

مناطق کم جمعیت مورد تایید ویزای 187 برای دریافت حمایت کارفرما

وزارت امور داخلی استرالیا با معرفی طرح ویزای کار مناطق کم جمعیت با حمایت کارفرما، به صاحبان کسب و کار اجازه داده بود که برای جبران کمبود مهارت در حرفۀ خود، کارگران ماهر و متخصصان واجد شرایط بین‌المللی را استخدام کنند. در جدول زیر، این مناطق را معرفی کرده‌ایم:

ایالت‌ها کم جمعیت‌ها کد پستی کم جمعیت‌ها 
Victoria
کل ایالت به جز ملبورن کم جمعیت است.
شهر های کم جمعیت اصلی و بزرگ برای مثال: جیلانگ ۳۲۱۱ تا ۳۲۳۲ ، ۳۲۳۵ ، ۳۲۴۰ ، ۳۳۲۸ ، ۳۳۳۰ تا ۳۳۳۳ ، ۳۳۴۰ و ۳۳۴۲
مراکز کم جمعیت متوسط و کوچک ۳۰۹۷ تا ۳۰۹۹ ، ۳۱۳۹ ، ۳۲۳۳ تا ۳۲۳۴ ، ۳۲۳۶ تا ۳۲۳۹ ، ۳۲۴۱ تا ۳۳۲۵ ، ۳۳۲۹ ، ۳۳۳۴ ، ۳۳۴۱ ، ۳۳۴۵ تا ۳۴۲۴ ، ۳۴۳۰ تا ۳۷۹۹ ، ۳۸۰۹ تا ۳۹۰۹ ، ۳۹۱۲ تا ۳۹۷۱ و ۳۹۷۸ تا ۳۹۹۶
Queensland
کل ایالت به جز بریزبین کم جمعیت است.
شهر های کم جمعیت اصلی و بزرگ برای مثال: گلدکوست، سان شاین کوست ۴۲۰۷ تا ۴۲۷۵ ، ۴۵۱۷ تا ۴۵۱۹ ، ۴۵۵۰ تا ۴۵۵۱ ، ۴۵۵۳ تا ۴۵۶۲ ، ۴۵۶۴ تا ۴۵۶۹ و ۴۵۷۱ تا ۴۵۷۵
مراکز کم جمعیت متوسط و کوچک ۴۱۲۴ تا ۴۱۲۵ ، ۴۱۳۳ ، ۴۱۸۳ تا ۴۱۸۴ ، ۴۲۸۰ تا ۴۲۸۷ ، ۴۳۰۶ تا ۴۴۹۸ ، ۴۵۰۷ ، ۴۵۵۲ ، ۴۵۶۳ ، ۴۵۷۰ و ۴۵۸۰ تا ۴۸۹۵
Western Australia
کل ایالت کم جمعیت است.
شهر های کم جمعیت اصلی و بزرگ از جمله شهر پرت ۶۰۰۰ تا ۶۰۳۸ ، ۶۰۵۰ تا ۶۰۸۳ ، ۶۰۹۰ تا ۶۱۸۲ ، ۶۲۰۸ تا ۶۲۱۱ ، ۶۲۱۴ و ۶۵۵۶ تا ۶۵۵۸
مراکز کم جمعیت متوسط و کوچک کل استرالیای غربی به جر موارد ردیف بالا
South Australia
کل ایالت کم جمعیت است.
شهر های کم جمعیت اصلی و بزرگ از جمله شهر آدلاید ۵۰۰۰ تا ۵۱۷۱ ، ۵۱۷۳ تا ۵۱۷۴ ، ۵۲۳۱ تا ۵۲۳۵ ، ۵۲۴۰ تا ۵۲۵۲ ، ۵۳۵۱ و ۵۹۵۰ تا ۵۹۶۰
مراکز کم جمعیت متوسط و کوچک کل استرالیا جنوبی به جز موارد ردیف بالا
Tasmania
کل ایالت کم جمعیت است.
شهر های کم جمعیت اصلی و بزرگ از جمله شهر هوبارت ۷۰۰۰ ، ۷۰۰۴ تا ۷۰۲۶ ، ۷۰۳۰ تا ۷۱۰۹ ، ۷۱۴۰ تا ۷۱۵۱ و ۷۱۷۰ تا ۷۱۷۷
مراکز کم جمعیت متوسط و کوچک کل تاسمانیا به جز موارد ردیف بالا
Australian Capital Territory
کل ایالت کم جمعیت است.
شهر های کم جمعیت اصلی و بزرگ از جمله شهر کانبرا کل ایالت کم جمعیت محسوب می شود.
مراکز کم جمعیت متوسط و کوچک ندارد
Northern Territory
کل ایالت کم جمعیت متوسط و کوچک است.
شهر های کم جمعیت اصلی و بزرگ ندارد
مراکز کم جمعیت متوسط و کوچک کل ایالت

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای 187 استرالیا

مدارک لازم برای دریافت سابکلاس 187، باید به صورت رسمی ترجمه و به ادارۀ مهاجرت استرالیا، ارسال می‌شدند. این مدارک با توجه به شرایط متقاضیان و همراهی اعضاء خانوادۀ آن‌ها، متفاوت بود. به طور کلی برخی از مهم‌ترین آن‌ها، شامل موارد زیر می‌شدند:

  • گذرنامۀ معتبر؛
  • مدارک شناسایی (شناسنامه، کارت ملی، مدارک مربوط به تغییر نام و…)؛
  • مدارک مربوط به اثبات صلاحیت (ارزیابی مهارتی مثبت، رزومه، سوابق کار و…)؛
  • مدارک معافیت از ارزیابی مهارت (در صورت وجود)؛
  • اثبات معافیت سنی؛
  • مدارک زبان انگلیسی؛
  • گواهی ارزیابی شخصیت؛

لازم به ذکر است که متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مدارک مورد نیاز این فرآیند بنا به شرایط خود، می‌توانند با متخصصان و کارشناسان ما در مؤسسۀ مهاجرت پلاس تماس گرفته و نسبت به تکمیل اسناد مورد نیاز اخذ ویزای کار استرالیا، اطمینان حاصل کنند.

هزینه اخذ ویزای 187 استرالیا

به طور کلی، هزینۀ اخذ این ویزا با توجه به جریان انتخابی داوطلبان، متفاوت بود. همچنین ممکن بود که دولت کشور استرالیا نیز با توجه به شرایط اقتصادی و بازار کار خود در هر سال، تغییراتی در این هزینه‌ها اعمال کند. این هزینه‌ها به طور حدودی، به شرح زیر بوده است:

  • متقاضی: ۴۰۴۵ دلار استرالیا؛
  • همسر متقاضی: ۲۰۲۰ دلار استرالیا؛
  • فرزند متقاضی کمتر از ۱۸ سال: ۱۰۱۵ دلار استرالیا؛
  • فرزند بالای ۱۸ سال: ۲۰۲۰ دلار استرالیا.

پرداخت هزینه‌های دریافت این ویزا، در دو قسط صورت می‌گرفت. داوطلبان باید اولین قسط خود را هنگام ثبت درخواست و قسط دوم را نیز هنگام دریافت نتیجۀ نهایی می‌پرداختند. لازم به ذکر است که عدم پرداخت این هزینه‌ها موجب می‌شد که ویزای متقاضیان صادر نشود.

سابکلاس 187

مدت زمان صدور ویزای 187 استرالیا

مدت زمان ارزیابی درخواست داوطلبان و صدور ویزای آن‌ها نیز می‌توانست با توجه به نوع جریان انتخابی، متغیر باشد. به طور معمول برنامه‌های جریان انتقال موقت، سریع‌تر از ورود مستقیم پردازش می‌شدند.

جریان مهاجرتیمدت زمان پردازش 75 درصد از درخواست‌هامدت زمان پردازش 90 درصد از درخواست‌ها
تغییر اقامت موقت (TRT)21 ماه23 ماه
ورود مستقیم (DE)11 ماه16 ماه

مزایای ویزای 187 استرالیا

از مهم‌ترین مزایای ویزای 187 استرالیا این بود که متقاضیان و اعضاء خانوادۀ آن‌ها با اخذ این ویزا می‌توانستند به صورت دائم در این کشور زندگی کرده و مشغول به کار شوند. همچنین اقامت دائم استرالیا، امکاناتی همچون تحصیل رایگان فرزندان و بهره‌مندی از خدمات بیمۀ درمانی این کشور را به داوطلبان ارائه می‌کند. از دیگر مزایایی که ویزای 187 داشت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع مشاغل مورد نیاز در مناطق کم جمعیت استرالیا؛
  • امکان کار و تحصیل متقاضیان اصلی و همراهان آن‌ها؛
  • امکان اسپانسر شدن برای اقامت دائم بستگان واجد شرایط؛
  • اخذ شهروندی استرالیا در صورت اثبات صلاحیت؛
  • رفت و آمد نامحدود به این کشور، به مدت 5 سال (پس از این مدت داوطلبان برای ورود مجدد به استرالیا، باید از ویزای بازگشت این کشور برخوردار می‌شدند).

خدمات مشاوره دریافت ویزای 187 استرالیا

متخصصان و کارشناسان مجرب ما در مؤسسۀ مهاجرت پلاس، با آگاهی از به‌روزترین قوانین وضع‌شده برای اخذ انواع ویزای استرالیا و مهاجرت به این کشور، شرایط متقاضیان را ارزیابی کرده و در تمامی مراحل این فرآیند، همراه آن‌ها خواهند بود. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اخذ مشاوره ویزای 187 استرالیا، با وکلای مهاجرتی مؤسسۀ ما تماس گرفته یا فرم مشاورۀ رایگان زیر را تکمیل کنند.

4 پاسخ
  1. محمد
    محمد گفته:

    با سلام و خسته نباشید
    اینجانب ۳۸ سال سن و دارای مدرک فوق لیسانس مکانیک ساخت و تولید از دانشگاه ازاد و همچنین ۱۶ سال سابقه کار در سازمان فنی و حرفه ای به عنوان کارشناس می باشم و متاهل و دارای یک فرزند ۵ ساله می باشم.
    در ضمن همسر اینجانب ۳۷ ساله و دارای لیسانس کتابداری از دانشگاه علمی کاربردی و ۱۳ سال سابقه کار در رشته هنرهای تجسمی می باشد
    لازم به ذکر هر دوی ما دارای مدارک از سازمان فنی و حرفه ای می باشیم.
    با شرایطی که خانواده ما دارا می باشد کدامیک درخواست بدهیم امکان تائید آن بیشتر است اصلا آیا شرایط درخواست دادن را داریم؟اگر امکان دارد مراحل و روند درخواست را توضیح دهید

    پاسخ
    • گروه مهاجرت‌پلاس
      گروه مهاجرت‌پلاس گفته:

      با سلام و درود
      با توجه به شرایط، شما میتوانید برای ویزای کاری اقدام فرمایید و همسر و فرزندتان نیز به عنوان همراه در ویزای شما قرار خواهند گرفت. از آنجایی که ارشد دارید و سابقه کار مرتبط،، امتیاز شما در این بخش بالا میباشد و شانس ویزا را بالا خواهد برد. البته فراموش نکنید از شروط اصلی اقدام برای ویزای کاری مدرک زبان میباشد.

      پاسخ
  2. زکیه
    زکیه گفته:

    سلام. من فوق لیسانس جغرافیا و برنامه ریزی شهری دارم و دانشجوی دکتری شهرسازی هستم و استخدام شهرداری با پست کارشناس شهرسازی هستم… چه نوع ویرای کاری رو میتونم درخواست بدم؟؟؟
    میشه لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ
    • گروه مهاجرت‌پلاس
      گروه مهاجرت‌پلاس گفته:

      با سلام واحترام
      اگر مدرک کارشناسی شما مهندسی شهرسازی میباشد شما میتوانید به راحتی از طریق ویزای کار استرالیا اقدام بفرمایید چرا که سابقه کارش شما نیز کاملا مرتبط با رشته تحصیلیتان میباشد. البته در ادامه پروسه نیاز به ارائه مدرک زبان خواهید داشت

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب علاقه‌مند باشید

به دنبال مشاوره رایگان هستید؟ کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…

فرم مشاوره رایگان

پاپ آپ

برای دریافت مشاوره رایگان مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.

Hidden