از یلدا تا کریسمس - دریافت هدیه ۴۰ میلیونی مهاجرت پلاس ثبت‌نام رایگان

سرمایه گذاری کبک

موسسه مهاجرتی مهاجرت‌پلاس

یکی از ایالت‌های محبوب کانادا که معمولا شرایط آن اندکی با دیگر ایالت‌ها تفاوت دارد، کبک است. از آنجا که هر کدام از ایالت‌های این کشور، شرایط متفاوتی را برای روش‌های مهاجرتی در نظر می‌گیرند، در این مطلب به بررسی یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به استان کبک می‌پردازیم. سرمایه‌گذاری کبک شرایط و مراحل خاصی دارد که در این محتوا به‌طور کامل آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

چرا موسسه مهاجرت پلاس

وکیل مهاجرتی

بهره‌گیری از زبده‌ترین وکلای حقوقی و انجام کلیه پرونده‌های مهاجرتی از مشاوره تا اخذ ویزا، تحت نظارت مستقیم وکیل

موفقیت ۹۹٪

دارای بالاترین درصد موفقیت در پرونده‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی با نرخ موفقیت ۹۹٪

نمایندگی رسمی

دارای شرکت و نمایندگی رسمی ثبت شده در استرالیا، کانادا، آمریکا و اروپا جهت ارایه حداکثر خدمات به موکلین

خدمات پس از ویزا

ارایه خدمات پس از ویزا در کشور مقصد نظیر امور اسکان، راه‌اندازی کسب و کار و ثبت شرکت و علایم تجاری

معرفی روش‌های سرمایه‌گذاری در کبک

پیش از هرچیزی بهتر است بدانید که کبک یکی از ایالت‌های معروف کانادا است که بیشتر مردم آن به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. روش‌های متفاوتی برای سرمایه‌گذاری در استان کبک وجود دارد که هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و برای افراد خاصی مناسب‌ هستند. به‌صورت کلی برای مهاجرت تجاری و سرمایه‌گذاری در کبک می‌توان از طریق کارآفرینی، خرید بیزینس موجود یا خرید فرانچایز یا حق امتیاز آن اقدام کرد:

کارآفرینی

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در استان کبک کانادا، کارآفرینی است. برای انجام این‌کار، باید یک طرح تجاری مناسب ارائه دهید تا توسط مرکز کارآفرینی یا شتاب‌دهنده بیزینس، بررسی و ارزیابی شود. یکی از تفاوت‌های کارآفرینی در کبک با ایالت‌های دیگر کانادا در این است که این استان، سازمانی برای حمایت از متقاضی ندارد؛ بنابراین افراد باید به‌تنهایی، میزان دارایی خالص خود را به اداره مهاجرت اثبات کنند. در روش راه‌اندازی بیزینس جدید، افراد می‌توانند با اثبات داشتن حداقل ۹۰۰ هزار دلار سرمایه خالص، ۲۵ درصد از آن را در کبک سرمایه‌گذاری کنند.

در این روش، پیش از اقدام برای اقامت دائم، باید حداقل ۱۲ ماه فعالیت تجاری در این ایالت داشته باشید.

خرید بیزینس موجود

این روش، شباهت زیادی به روش قبل دارد، با این تفاوت که اگر شما قصد خرید یک کسب‌وکار موجود را در کبک داشته باشید، باید حداقل ۵۱ درصد از سهام شرکت را خریداری کنید. این در حالی است که در روش کارآفرینی، شما می‌توانید از طریق شراکت اقدام کنید و تنها ثابت کنید که ۲۵ درصد از سهام شرکت متعلق به شماست. نکته دوم این است که هنگام خرید کسب‌وکار موجود، متقاضی باید پیش از خرید، حداقل یک‌بار از کبک بازدید و شرایط کسب‌وکار را از نزدیک بررسی کند.

خرید فرانچایز (حق امتیاز)

یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری در ایالت کبک، خرید فرانچایز است. با این روش، شما می‌توانید با ریسک کم و شرایط نسبتاً آسان‌تر، در ایالت کبک سرمایه‌گذاری کنید.

سرمایه‌گذاری در کبک

اگر قصد سرمایه‌گذاری را در کبک داشته باشید، دو روش برای شما وجود دارد. درصورتی‌که مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار کانادا در اختیار دارید، می‌توانید به‌راحتی در کبک سرمایه‌گذاری کنید. در این روش شما می‌توانید با پرداخت این مبلغ به دولت، پس از گذشت ۵ سال تمام سرمایه‌ خود را بدون سود و بهره از دولت دریافت کنید.

علاوه بر این روش، می‌توانید از طریق برنامه سرمایه گذاری ۳۵۰ هزار دلاری کبک نیز اقدام کنید. در ادامه شرایط هر کدام از این روش‌ها را به‌صورت کامل توضیح می‌دهیم.

مزایای سرمایه‌گذاری در کبک کانادا

سرمایه‌گذاری کبک، مزایای زیادی را برای افراد به ارمغان می‌آورد؛ یکی از بهترین مزایای آن، امکان دریافت PR یا اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری در این ایالت است. علاوه بر این، در بسیاری از ایالت‌های دیگر کانادا، افراد برای سرمایه‌گذاری حتما باید در پروژه به‌صورت فعال حضور داشته باشند و آن را مدیریت کنند؛ این در حالی است که این روش به‌صورت منفعل عمل می‌کند و شما می‌توانید بدون انجام بازدیدهای اکتشافی، در ایالت کبک سرمایه‌گذاری کنید. برخی دیگر از مزایای سرمایه‌گذاری در استان کبک کانادا عبارت هستند از:

  • معافیت از مصاحبه در صورت ارائه مدارک کامل و شفاف
  • نبود شرط برای گرفتن ویزا
  • بهره‌مندی از حقوق شهروندی برای متقاضی و تمامی اعضای خانواده وی
  • امکان ایجاد کسب‌وکار بدون نیاز به ارسال گزارش عملکرد به دولت کبک
  • امکان درنظرگرفتن دارایی همسر در میزان دارایی خالص موردنیاز

شرایط عمومی جهت اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری در کبک

از آنجا که کبک از بسیاری از قوانین دولت فدرال کانادا پیروی نمی‌کند، برخی از شرایط سرمایه‌گذاری در این ایالت با قوانین کانادا متفاوت است. درصورتی‌که افراد قصد سرمایه‌گذاری کبک را داشته باشند، باید بتوانند تمامی شرایط لازم را برآورده کنند. در نظر داشته باشید که برای سرمایه‌گذاری کبک باید در هر کدام از معیارهای مورد بررسی حداقل ۵ نمره کسب کنید؛ بنابراین از مجموع نمره موجود، باید ۳۵ تا ۴۰ نمره را به‌دست آورید. معیارهای لازم برای واجدشرایط بودن سرمایه‌گذاری در کبک شامل موارد زیر می‌شوند:

حداقل ارزش سرمایه

فردی که قصد سرمایه‌گذاری کبک را دارد، باید حداقل دو میلیون دلار کانادا سرمایه داشته باشد. این دارایی می‌تواند املاک، حساب‌های مالی جاری و سپرده بانکی، سهام و اوراق سپرده‌گذاری یا حتی ارز و طلا باشند. یکی از موارد مهم در مورد حداقل سرمایه خالص این است که شما می‌توانید این مبلغ را با درنظرگرفتن سرمایه اشتراکی با همسر خود نیز محاسبه کنید.

حداقل ارزش انتقال سرمایه

متقاضی باید بتواند حداقل یک میلیون و دویست هزار دلار کانادا را به این کشور منتقل و در یک شرکت بدون‌ریسک سرمایه‌گذاری کند.

تجربه کاری

فرد متقاضی باید در ۵ سال گذشته حداقل ۲ سال سابقه مدیریتی در یکی از مشاغل کشاورزی، صنعتی، بازرگانی و یا مدیریت دولتی و سازمان‌های بین‌المللی داشته باشد. این موسسه خصوصی یا شرکت، لزوما نباید غیر انتفاعی باشد؛ اما باید حداقل ۲ کارمند تمام‌وقت به مدت ۲ سال در آن کار کرده باشند.

درصورتی‌که متقاضی در زمان ارسال درخواست خود بازنشسته شده باشد، باید سابقه ۲ سال مدیریت او احراز شود. علاوه بر این، فرد باید توانایی خود را در زمینه مدیریت مالی، برنامه‌ریزی، کنترل و نظارت بر منابع انسانی و مالی در حوزه مدیریتی را نیز اثبات کند. توجه داشته باشید که تجربه مدیریتی در دوره کارآموزی و آموزشی جزء سوابق کاری محسوب نمی‌شود.

سایر پیش‌نیازها

درصورتی‌که مدارک و موارد موردنیاز به صورت واضح ارسال نشوند، ممکن است متقاضی برای مصاحبه دعوت شود. علاوه بر این، فرد باید سوابق شخصی و پزشکی خود را نیز ارسال کند تا درصورت‌لزوم بررسی شوند.

الزامات اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری کبک

برای انجام مراحل سرمایه‌گذاری کبک باید یک فرآیند دو مرحله‌ای را پشت سر بگذارید. افراد باید در ابتدا به‌صورت مستقیم درخواست خود را به استان کبک ارسال کنند تا بتوانند گواهی Selection Certificate/certificat de sélection du Québec را دریافت کنند. این مدرک نشان می‌دهد که فرد اجازه دریافت اقامت در کبک را خواهد داشت؛ البته در نظر داشته باشید که این گواهی لزوما به‌معنای اعطای مجوز اقامت دائم نیست و مانند سایر درخواست‌های اقامت دائم، متقاضیان باید بتوانند آزمون پزشکی و بررسی سوابق پلیس را برای اطمینان از پذیرش آن‌ها در کانادا، با موفقیت پشت‌سر بگذرانند.

در مرحله دوم، متقاضی باید درخواست خود را برای دولت فدرال ارسال کند. در صورت موافقت دولت فدرال کانادا با درخواست فرد، متقاضی می‌تواند اقامت دائم کانادا را دریافت کند.

مراحل و اقدامات لازم جهت اخذ ویزای سرمایه‌گذاری کانادا

در ابتدا، انتخاب در سطح استان صورت می‌گیرد؛ بنابراین افراد باید فرم اولیه را امضا و مبلغ ۱۵ هزار دلار را برای بررسی پرونده خود در کبک پرداخت کنند. این مرحله معمولا یک تا ۳ ماه زمان می‌برد. پس از دریافت نامه تایید پرونده، ممکن است برخی از افراد نیاز به انجام مصاحبه نیز داشته باشند.

در مرحله بعد، افراد باید مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار پرداخت کنند تا بتوانند گواهی CSQ بگیرند. این زمان معمولا ۱۰ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد و پس از آن، پذیرش در سطح فدرال انجام می‌شود.

یکی از نکات مهم در این زمینه این است که برنامه سرمایه‌گذاری کبک فقط در طول دوره‌های پذیرش تعیین‌شده، درخواست‌ها را می‌پذیرد. از تاریخ اول نوامبر ۲۰۱۹ کبک اعلام کرد که این برنامه سرمایه‌گذاری تا حداقل یک آوریل ۲۰۲۳ برای درخواست‌های جدید بسته است؛ البته تضمینی وجود ندارد که درخواست‌های جدید پس از اول آوریل ۲۰۲۳ نیز پذیرفته شوند.

سیستم امتیاز بندی برنامه سرمایه‌گذاری کبک

همان‌طور که پیش از این نیز مطرح شد، برای اینکه بتوانید مراحل سرمایه‌گذاری کبک را با موفقیت پشت سر بگذارید، باید بتوانید حداقل۴۰ امتیاز از مجموع امتیازات را به‌دست آورید. هریک از فاکتورها جهت امتیازدهی، بر اساس سطح تحصیلات، سابقه مدیریتی و… ارزیابی می‌شوند. در جدول زیر هر یک از این فاکتورها، به‌همراه امتیاز آن‌ها بیان شده است:

سطح تحصیلاتامتیاز
دیپلم عمومی دبیرستان2
فوق دیپلم ۲ ساله2
کارشناسی ۱ ساله4
دیپلم فنی و حرفه‌ای6
فوق دیپلم فنی ۲ ساله6
کارشناسی ۲ ساله6
فوق دیپلم فنی ۳ ساله8
کارشناسی ۳ ساله و بیشتر10
کارشناسی ارشد12
دکتری14
سابقه کار مدیریتیامتیاز
کمتر از دو سال0
دو سال یا بیشتر10
سنامتیاز
18 تا 45 سال10
46 سال8
47 سال6
48 سال4
49 سال2
50 سال به بالا0
زبان فرانسوی
سطح متقاضیامتیاز مهارت شنیداریامتیاز مهارت گفتاریامتیاز مهارت خواندنامتیاز مهارت نوشتاری
سطح 1 تا 60000
سطح 7 تا 85511
سطح 9 تا 106611
سطح 11 تا 127711
زبان انگلیسی
سطح متقاضیامتیاز مهارت شنیداریامتیاز مهارت گفتاریامتیاز مهارت خواندنامتیاز مهارت نوشتاری
سطح 1 تا 40000
سطح 5 تا 81111
سطح 9 تا 122211
اقامت در کبکامتیاز
اقامت حداقل 2 هفته1
اقامت حداقل 3 ماه2
تحصیل یک ترم یا بیشتر5
کار کردن 3 ماه یا بیشتر5
معیارهای دیگرامتیاز
قرارداد سرمایه گذاری25
سازگاری5
داشتن خانواده درجه 1 در کبک3

مدارک لازم جهت اقدام برای سرمایه‌گذاری استان کبک

برای سرمایه‌گذاری در استان کبک کانادا باید مدارک زیر را تهیه و ارسال کنید:

  • مدارک شناسایی و هویتی فرد و خانواده
  • گواهی عدم‌سوءپیشینه
  • گواهی سلامت
  • مدارک و اسناد مالی جهت اثبات تمکن مالی متقاضی
  • مدارکی مبنی بر تجربه مدیریتی
  • مدارک تحصیلی فرد
  • مدارک زبان (درصورت وجود)

هزینه‌های سرمایه‌گذاری کبک

دولت کبک برای اینکه به پرونده و درخواست‌ها رسیدگی کند، هزینه‌ای را از متقاضیان دریافت می‌کند. این هزینه، حتی درصورت ردشدن درخواست شما قابل‌برگشت نیست. برای بررسی پرونده، شما باید مبلغ ۱۵ هزار و ۹۶۲ دلار کانادا بپردازید. این هزینه، کل پرونده شما را تحت‌پوشش قرار می‌دهد و نیازی به پرداخت مبلغ دیگری برای بررسی پرونده همسر و فرزندان نیست. این مبلغ از طریق دو روش قابل‌پرداخت است:

  • حواله پست که با ضمیمه‌کردن پرونده به وزارتخانه ارسال می‌شود.
  • پیش‌نویس بانکی که از یک بانک کانادایی کشیده شده باشد. این پیش‌نویس، به وزیر دارایی کبک پرداخت می‌شود.

هزینه‌های سرمایه‌گذاری کبک

دولت کبک برای اینکه به پرونده و درخواست‌ها رسیدگی کند، هزینه‌ای را از متقاضیان دریافت می‌کند. این هزینه، حتی درصورت ردشدن درخواست شما قابل‌برگشت نیست. برای بررسی پرونده، شما باید مبلغ ۱۵ هزار و ۹۶۲ دلار کانادا بپردازید. این هزینه، کل پرونده شما را تحت‌پوشش قرار می‌دهد و نیازی به پرداخت مبلغ دیگری برای بررسی پرونده همسر و فرزندان نیست. این مبلغ از طریق دو روش قابل‌پرداخت است:

  • حواله پست که با ضمیمه‌کردن پرونده به وزارتخانه ارسال می‌شود.
  • پیش‌نویس بانکی که از یک بانک کانادایی کشیده شده باشد. این پیش‌نویس، به وزیر دارایی کبک پرداخت می‌شود.

ویزای همراه در برنامه سرمایه‌گذاری ویزای کانادا

درصورتی‌که فرد متقاضی این برنامه متاهل باشد، می‌تواند تمامی نسبت به دریافت ویزای سرمایه‌گذاری کبک کانادا برای تمام اعضای خانواده خود اقدام کند؛ البته فرزندان باید زیر ۲۲ سال سن داشته باشند و این موضوع اثبات شود که فرد از نظر مالی به متقاضی وابسته است. در این صورت، افراد می‌توانند، با دریافت ویزای همراه، به‌صورت هم‌زمان اقامت دائم کانادا را دریافت کنند

معرفی برنامه سرمایه‌گذاری ۳۵۰ هزار دلاری کبک و شرایط آن

یکی از بهترین روش‌ها برای افراد جهت سرمایه‌گذاری در کانادا، استفاده از برنامه ۳۵۰ هزار دلاری کبک است. در این روش، افراد به‌جای پرداخت مبلغ یک میلیون و دویست هزار دلار، می‌توانند یک وام از بانک دریافت کنند و پس از آن، مبلغ ۳۵۰ هزار دلار را به‌عنوان سود به بانک بپردازند.

در این روش، دارایی شما بازگردانده نمی‌شود؛ درحالی‌که در روش اول، افراد می‌توانند پس از ۵ سال مبلغ یک میلیون و دویست هزار دلار خود را بدون بهره و سود دریافت کنند.

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه‌گذاری در کانادا

افرادی که در برنامه سرمایه‌گذاری کبک شرکت می‌کنند، می‌توانند اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کنند. این روش، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دریافت اقامت دائم کانادا است. همان‌طور که پیش از این نیز مطرح شد، افراد با دردست‌داشتن گواهی پذیرش کبک می‌توانند برای خود و خانواده، به‌صورت هم‌زمان، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

مزایا استفاده از خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری در کبک مهاجرت پلاس

سرمایه‌گذاری یک امر بسیار مهم است و از آنجا که افراد باید مبلغ بسیار زیادی از سرمایه خود را صرف این کار کنند، نداشتن اطلاعات کافی یا کوچک‌ترین اشتباه در روند کار، ممکن است تمامی سرمایه افراد را به‌خطر بیاندازد؛ به همین دلیل، بهترین کار این است که از افراد متخصص و کارشناسان این امور در مهاجرت پلاس مشورت بگیرید تا بتوانید با خیالی آسوده به سرمایه‌گذاری در کبک بپردازید.

پرسش‌های متداول

خیر، در صورت تمایل در هنگام مصاحبه می توانید از مترجم استفاده نمایید.

اگر بعد از انتخاب شدن توسط ایالت کبک، به هر دلیلی (که البته احتمالش کم می باشد)، پرونده مهاجرتی متقاضی رد شود، مبلغ سرمایه گذاری بدون سود به متقاضی برگردانده می شود.

اگر مجرد بوده و در زمان دریافت مدارک کامل توسط استان کبک ، زیر ۲۲ سال سن داشته باشد بله و در غیر این صورت خیر

خیر، متقاضی با موفقیت در این پرونده مهاجرتی ویزای اقامت دائم دریافت خواهد کرد و مطابق بند ششم منشور حقوق و آزادی های کانادا، هر مقیم دائم کانادا حق جابجایی به هریک از استان های کانادا را دارد.

شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در کبک، اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

بله، افراد می‌توانند به‌صورت خانوادگی برای سرمایه‌گذاری کبک اقدام کنند.

این برنامه تا تاریخ اول آوریل ۲۰۲۳  به حالت تعلیق درآمده است و پیش‌بینی می‌شودکه در این تاریخ بازگشایی شود؛ البته این تعویق، به‌علت بررسی و تغییر برنامه یا اصلاح آن است.

حداقل هزینه سرمایه‌گذاری در کانادا یک میلیون و دویست هزار دلار است؛ البته شما می‌توانید با استفاده از برنامه ۳۵۰ هزار دلاری، این مبلغ را به بانک بپردازید.

بله، متقاضی می‌تواند هم‌زمان با خود، برای خانواده نیز اقامت دائم دریافت کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب علاقه‌مند باشید

به دنبال مشاوره رایگان هستید؟ کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…

فرم مشاوره رایگان

پاپ آپ

برای دریافت مشاوره رایگان مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.

Hidden