از یلدا تا کریسمس - دریافت هدیه ۴۰ میلیونی مهاجرت پلاس ثبت‌نام رایگان

مدت اقامت:

۱۸ ماه

شما باید:

  • کمتر از ۳۱ سال داشته باشید.
  • طی دو سال گذشته مدرک مهندسی خود را از یک مؤسسه‌ی مورد تأیید استرالیا گرفته باشید.
  • قبلا دارنده‌ی اصلی ویزای ۴۷۶ یا ۴۸۵ نبوده باشید.
  • بتوانید تسلط‌تان به زبان انگلیسی را نشان بدهید.
  • از نظر سلامت و شخصیت واجد شرایط باشید.

ویزای 476 استرالیا؛ اقامت موقت ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه های خاص

موسسه مهاجرت‌پلاس

ویزای 476 استرالیا یکی از انواع ویزای کار این کشور است که به فارغ‌التحصیلان برخی از دانشگاه‌های برتر اختصاص یافته و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به مدت 18 ماه، در حرفۀ مورد نظر خود مشغول به کار شوند. متقاضیان با اخذ این ویزا می‌توانند به همراه اعضاء خانوادۀ خود به استرالیا مهاجرت و با رعایت شرایطی خاص طی چند ماه سکونت خود، نسبت به دریافت اقامت دائم این کشور نیز اقدام کنند.

برنامۀ مهاجرتی ساب کلاس 476 که تحت عنوان ویزای استرالیا ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه های خاص نیز شناخته می‌شود، از سال 2007 توسط دولت این کشور اجرا شده و مزایای فوق‌العاده‌ای از جمله سکونت نامحدود در استرالیا را در اختیار متقاضیان مستعد و نخبۀ سراسر جهان قرار می‌دهد.

در این مقاله، به معرفی و شرح جامع شرایط ویزای 476 استرالیا و نحوۀ اخذ آن پرداخته‌ایم. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانند با کارشناسان مؤسسۀ مهاجرت پلاس تماس گرفته و از مشاورۀ تخصصی وکلای حقوقی بهره‌مند شوند.

چرا موسسه مهاجرت پلاس

وکیل مهاجرتی

بهره‌گیری از زبده‌ترین وکلای حقوقی و انجام کلیه پرونده‌های مهاجرتی از مشاوره تا اخذ ویزا، تحت نظارت مستقیم وکیل

موفقیت ۹۹٪

دارای بالاترین درصد موفقیت در پرونده‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی با نرخ موفقیت ۹۹٪

نمایندگی رسمی

دارای شرکت و نمایندگی رسمی ثبت شده در استرالیا، کانادا، آمریکا و اروپا جهت ارایه حداکثر خدمات به موکلین

خدمات پس از ویزا

ارایه خدمات پس از ویزا در کشور مقصد نظیر امور اسکان، راه‌اندازی کسب و کار و ثبت شرکت و علایم تجاری

شرایط دریافت ویزای 476 استرالیا

ادارۀ مهاجرت استرالیا، شرایط ویژه‌ای را جهت پذیرش متقاضیان برای دریافت ویزای اقامت استرالیا ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه های خاص اعمال کرده است که داوطلبان با آگاهی از به‌روزترین مقررات وضع‌شده در این زمینه، ملزم به رعایت آن‌ها خواهند بود.

به طور کلی، شرایط ویزای 476 استرالیا به شرح زیر است:

سن: شرایط سنی متقاضیان یکی از مهم‌ترین نکات مربوط به اخذ ویزای ساب کلاس 476 است. داوطلبان هنگام ارسال درخواست خود جهت دریافت این ویزا و اقامت موقت در استرالیا، باید کمتر از 31 سال داشته باشند. اهمیت این موضوع به اندازه‌ای است که حتی اگر یک روز از تولد 31 سالگی افراد گذشته باشد نیز نمی‌توانند برای دریافت ویزای 476 اقدام کنند!

لازم به ذکر است که این شرایط، تنها هنگام ارسال درخواست متقاضیان در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین چنانچه این افراد طی فرآیند پردازش و ارزیابی پروندۀ خود از مرز 31 سالگی رد شوند، همچنان واجد شرایط دریافت این ویزا خواهند بود.

مدرک تحصیلی: از دیگر شرایط اخذ ویزای 476 این است که مدت زمان ثبت پروندۀ متقاضیان از زمان اتمام مقطع تحصیلی آن‌ها، کم‌تر از 2 سال بوده و درخواست خود را نیز در این مدت ارسال کرده باشند. بنابراین شرایط، برخورداری از یکی از مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و تحصیلات تکمیلی (Postgraduate Degree)، از الزامات دریافت این ویزا و اقامت موقت در استرالیا خواهد بود.

به طور کلی رشته‌های تحصیلی قابل قبول جهت مهاجرت به این کشور به واسطۀ ویزای 476، زیرشاخۀ رشتۀ مهندسی بوده و برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • مهندسی عمران؛
  • مهندسی سازه؛
  • مهندسی شیمی؛
  • مهندسی محیط زیست؛
  • مهندسی برق و الکترونیک؛
  • مهندسی مکانیک، تولید و ماشین‌آلات؛
  • مهندسی معدن و مواد؛
  • و…

شرایط ویزای 476 استرالیا

فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌‌های مورد تأیید استرالیا: لازم است تا فارغ‌التحصیلان، مدرک خود در هر کدام از رشته‌های تحصیلی مذکور را توسط یکی از مؤسسه‌های آموزشی مورد تأیید ادارۀ مهاجرت استرالیا اخذ کرده باشند؛ بنابراین حتی مدارک دانشگاه‌هایی که وابسته به یک مؤسسه‌ی مورد تأیید باشند نیز مورد قبول واقع نخواهند شد.

اثبات تسلط به زبان انگلیسی: داوطلبان هنگام ارسال درخواست خود جهت اخذ ویزای 476، باید مدارکی ارائه کنند که نشان‌دهندۀ کسب نمرۀ لازم در یکی از آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی باشد. میزان تسلط فارغ‌التحصیلان به این زبان، مطابق جدول زیر تعیین می‌شود:

آزمونقابل قبولخوبعالی
IELTSحداقل نمره ۶ در هر چهار مهارتحداقل نمره ۷ در هر چهار مهارتحداقل نمره ۸ در هر چهار مهارت
OETنمره B در هر چهار بخش آزمون OETحداقل نمره B در هر چهار بخش آزمون OETنمره A در هر چهار بخش آزمون OET
TOEFLحداقل نمره ۱۲ مهارت شنیداری، ۱۳ مهارت خواندن، ۲۱ مهارت نوشتاری، ۱۸ مهارت گفتاریحداقل نمره ۲۴ مهارت شنیداری، ۲۴ مهارت خواندن، ۲۷ مهارت نوشتاری، ۲۳ مهارت گفتاریحداقل نمره ۲۸ مهارت شنیداری، ۲۹ مهارت خواندن، ۳۰ مهارت نوشتاری، ۲۶ مهارت گفتاری
PTEحداقل نمره ۵۰ در هر چهار مهارتحداقل نمره ۶۶ در هر چهار مهارتحداقل نمره ۸۴ در هر چهار مهارت
CAEحداقل نمره ۱۶۹ در هر چهار مهارت آزمونحداقل نمره ۱۸۵ در هر چهار مهارت آزمونحداقل نمره ۲۰۰ در هر چهار مهارت آزمون
امتیاز01020

برای آشنایی با شرایط و مراحل دریافت ویزای 189، بر روی لینک صفحه کلیک کنید:

لیست دانشگاه های مورد پذیرش برای ویزای 476

همانطور که گفتیم، متقاضیان اخذ این ویزا باید مدرک فارغ‌التحصیلی خود را از یک دانشگاه مورد تأیید ادارۀ مهاجرت استرالیا دریافت کرده باشند. لیست دانشگاه‌های مورد پذیرش ویزای 476، مشمول 36 مؤسسۀ آموزشی است که توسط یک توافقنامۀ بین‌المللی بین چندین آژانس معتبر اعتبارسنجی دانشگاه‌های فناوری و رشته‌های مهندسی، تعیین شده‌اند.

وزارت امور داخلی استرالیا، مدارک دانشگاه‌های زیر را جهت صدور این ویزا قابل قبول می‌داند:

1) دانشگاه کاتولیک آرژانتین (Catholic University of Argentina)؛2) دانشگاه فدرال میناس گرایس در برزیل (Federal University of Minas Gerais)؛
3) دانشگاه کاتولیک شمال در شیلی (Universidad Catolica del Norte)؛4) دانشگاه کاتولیک شیلی (Catholic University of Chile)؛
5) دانشگاه شیلی (University of Chile- Chile)؛6) دانشگاه کنسپسیون در شیلی (University of Concepcion)؛
7) دانشگاه هلسینکی در فنلاند (HUT, Helsinki)؛8) دانشگاه آخن آلمان (RWTH, Aachen)؛
9) دانشگاه فنی برلین (Technical University of Berlin)؛10) دانشگاه فنی کلاوستال آلمان (Technical University of Clausthal)؛
11) دانشگاه هانوفر آلمان (University of Hannover)؛12) دانشگاه فنی معدن فرایبرگ در آلمان (TU Bergakademie Freiberg)؛
13) دانشگاه میشکولتس مجارستان (University of Miskolc)؛14) دانشگاه آنا در هند (Anna University, Chennai)؛
15) دانشگاه هندوی بنارس (Banaras Hindu University, Varanasi)؛16) موسسۀ علوم بنگلور در هند (Indian Institute of Science)؛
17) موسسۀ فناوری کاراگپور هند (Indian Institute of Technology, Kharagpur)؛18) دانشکدۀ معادن هند (Indian School of Mines, Dhanbad)؛
19) دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ایران (Amir Kabir University of Technology)؛20) دانشگاه تهران ایران (University of Tehran)؛
21) دانشگاه معمولی پکن در جمهوری خلق چین (Beijing Normal University)؛22) دانشگاه نفت پکن کشور چین (Beijing Petroleum University)؛
23) دانشگاه تکنولوژی شیمی پکن (Beijing University of Chemical Technology)؛24) دانشگاه فناوری پکن (Beijing University of Technology)؛
25) دانشگاه معدن و فناوری چین (China University of Mining and Technology)؛26) دانشگاه گوانگجو چین (China University of Mining and Technology)؛
27) دانشگاه علوم و مهندسی شانگهای در چین (Shanghai University of Engineering Science)؛28) دانشگاه جیائو تونگ شانگهای چین (Shanghai Jiao tong University)؛
29) دانشگاه تونگجی در جمهوری خلق چین (Tongji University)؛30) دانشگاه تسینگ هوا چین (Tsinghua University)؛
31) دانشگاه علم و فناوری پکن (University of Science and Technology)؛32) دانشگاه فیلیپین (University of the Philippines)؛
33) دانشگاه وروسلاو لهستان (Wroclaw University of Technology)؛34) دانشگاه کوشیتسه اسلواکی (TU Kosice)؛
35) دانشگاه فناوری لولئا سوئد (Lulea University of Technology)؛36) دانشگاه دارالسلام در تانزانیا (University of Dar es Salaam).

همانطور که مشاهده می‌شود، دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر و تهران از ایران نیز در این لیست ذکر شده‌اند؛ بنابراین فارغ‌التحصیلان رشتۀ مهندسی از یکی از این دانشگاه‌های ممتاز، می‌توانند نسبت به مهاجرت به استرالیا توسط ویزای 476 این کشور اقدام کنند.

دریافت ویزای 476 استرالیا

مراحل دریافت ویزای 476 استرالیا

در وهلۀ اول، لازم است تا فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های معتبر پیش از ارسال درخواست خود جهت اخذ ویزای 476، تمامی شرایط و ضوابط این فرآیند را ارزیابی کرده و الزامات مربوطه را نیز برآورده سازند. متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با این ویزا، همراه خانوادۀ خود به استرالیا مهاجرت کرده و به مدت 18 ماه در این کشور، مشغول به کار شوند.

ارسال درخواست به همراه اسکن مدارک مورد نیاز، به صورت آنلاین و از طریق ImmiAccount صورت می‌گیرد. داوطلبان جهت درخواست همراهی همسر و فرزندان خود، باید مدارک شناسایی آن‌ها و دیگر اسناد لازم را نیز در فرم درخواست لحاظ کنند. شایان ذکر است که پس از صدور ویزای 476 استرالیا نیز می‌توان درخواستی جهت مهاجرت همراهان ارسال کرد تا پس از سکونت متقاضی اصلی در این کشور، اعضاء خانوادۀ وی به او بپیوندند.

همۀ مدارک مورد نیاز پروسۀ اخذ ویزای اقامت استرالیا ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه های خاص، باید به صورت رسمی ترجمه، اسکن و به ادارۀ مهاجرت استرالیا ارسال شوند. همچنین در صورت عدم پرداخت هزینه‌های مربوط به پردازش پرونده، درخواست متقاضیان بررسی نخواهد شد.

پس از انجام این مراحل، متقاضیان ایمیلی از سمت ادارۀ مهاجرت این کشور دریافت می‌کنند که تاریخ انجام فرآیند بیومتریک (انگشت‌نگاری و عکس‌برداری) در آن مقرر شده است. چنانچه تمامی این مراحل به درستی پیش رفته و پروندۀ داوطلب با موفقیت ارزیابی شده باشد، تأییدیۀ پذیرش وی به همراه اطلاعاتی از جمله شماره، شرایط و تاریخ اتمام اعتبار ویزا، برای او ارسال خواهد شد.

اگر متقاضی دریافت ویزای 190 استرالیا هستید، حتما این مقاله را بخوانید:

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای 476 استرالیا

جمع‌آوری تمامی مدارک مورد نیاز و ضمیمه کردن آن‌ها به فرم درخواست تکمیل‌شده، از چنان حساسیتی برخوردار است که در صورت مشاهدۀ نواقص یا عدم صحت این اسناد، ممکن است درخواست متقاضیان ریجکت شود. داوطلبان برای جلوگیری از وقوع مشکلاتی از این قبیل، می‌توانند با اخذ مشاوره ویزای 476 استرالیا از وکلای مجرب مؤسسۀ مهاجرت پلاس از تکمیل تمامی مدارک لازم، اطمینان حاصل کنند.

به طور کلی، برخی از مهم‌ترین مدارک دریافت ویزای ساب کلاس 476، عبارتند از:

  • گذرنامۀ معتبر متقاضی اصلی و همراهان وی؛
  • مدارک فارغ‌التحصیلی مورد تأیید ادارۀ مهاجرت استرالیا؛
  • مدارک مربوط به اثبات مهارت زبان انگلیسی؛
  • گواهی ارزیابی سلامت و معاینات پزشکی؛
  • مدارک مرتبط با اثبات عدم سوءپیشنیۀ متقاضی اصلی و همراهان بالای 16 سال؛
  • رزومه و سوابق شغلی؛
  • مدارک ازدواج (در صورت وجود)؛
  • مدارک شناسایی داوطلبان و اعضاء خانوادۀ آن‌ها؛
  • مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی؛
  • رسید پرداخت هزینۀ ارزیابی پرونده؛
  • و…

هزینه اخذ ویزای 476 استرالیا

در حال حاضر، هزینۀ درخواست ویزای 476 برای متقاضیان اصلی، حدود 410 دلار استرالیا است؛ با این حال این هزینه می‌تواند با توجه به همراهی دیگر اعضاء خانواده و تعداد نفرات، افزایش یابد. مقدار هزینه‌های اضافی در چنین شرایطی، عموماً به شرح زیر است:

  • اعضای خانواده ۱۸ سال یا بالاتر: ۲۰۵ دلار استرالیا به ازای هر فرد؛
  • اعضای خانواده کمتر از ۱۸ سال: ۱۱۰ دلار استرالیا به ازای هر فرد.
اقامت استرالیا ویژه فارغ التحصیلان دانشگاه های خاص

جهت آشنایی با شرایط ویزای 491 استرالیا، بر روی لینک صفحه کلیک کنید:

مدت زمان صدور ویزای 476 استرالیا

پردازش ویزای 476 افراد، دست کم یک سال به طول می‌انجامد. همچنین با توجه به شرایط متقاضیان و مدارک آن‌ها، این زمان می‌تواند بیشتر از 17 ماه نیز طول بکشد.

مزایای ویزای 476 استرالیا

فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر با اقامت موقت در استرالیا به مدت 18 ماه، فرصت مناسبی برای به دست آوردن تجارب کاری و تحصیلی داشته و با کسب حدأقل امتیازهای مورد نظر این کشور، می‌توانند بدون نیاز به حمایت یک کارفرمای استرالیایی، نسبت به اخذ انواع ویزاهای کاری آن اقدام کنند.

دارندگان این ویزا می‌توانند به همراه اعضاء خانوادۀ خود به استرالیا مهاجرت کرده و در آن سکونت داشته باشند. همچنین ویزای 476 می‌تواند مزایایی همچون اخذ اقامت دائم استرالیا و شهروندی این کشور را نیز به داوطلبان آن ارائه کند.

از دیگر نقاط مثبت این ویزا نیز باید به این اشاره کرد که متقاضیان می‌توانند جهت اخذ ویزای توریستی استرالیا، اسپانسر والدین خود شده و این مسیر را برای آن‌ها تسهیل کنند.

تبدیل ویزای 476 استرالیا به اقامت دائم

در صورت تمایل به سکونت نامحدود در استرالیا و اخذ اقامت دائم این کشور پس از انقضای ویزای 476، داوطلبان اجازه دارند به واسطۀ امتیازاتی که با این ویزا کسب کرده‌اند، نسبت به اخذ انواع ویزای کاری اقدام کنند. ویزاهایی از جمله ساب کلاس 190، 189 و 491، می‌توانند مستقیماً به اقامت دائم استرالیا منجر شوند؛ همچنین از دیگر ویزاهای مناسب برای این فرآیند نیز می‌توان به ساب کلاس‌های 182 و 486 نیز اشاره کرد.

لازم به ذکر است که هر یک از انواع ویزای کار استرالیا، شرایط منحصر به فردی داشته و برای پذیرش داوطلبان، الزامات خاصی را اعمال کرده است. بنابراین متقاضیان پیش از هرگونه اقدامی در این جهت، باید از شرایط هر یک از این ویزاها مطلع بوده و بر طبق آن برنامه‌ریزی کنند.

خدمات مشاوره دریافت ویزای 476 استرالیا

دفتر حقوقی مهاجرت پلاس با افتخار اعلام می‌کند که با بهره‌گیری از مجرب‌ترین مشاوران مهاجرت و وکلای حقوقی، در تمامی مراحل اخذ ویزا همراه داوطلبان بوده و درصد موفقیت آن‌ها را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. فارغ‌التحصیلان جهت اخذ مشاوره دریافت ویزای 476 استرالیا و دیگر ویزاهای این کشور، می‌توانند با کارشناسان ما تماس گرفته یا فرم مشاورۀ رایگان زیر را تکمیل کنند.

The last comment and 6 other comment(s) need to be approved.
12 پاسخ
  1. طیبی
    طیبی گفته:

    سلام من فارغ التحصیل ارشد عمران سازه دانشگاه تهران واحد بین الملل کیش هستم ، میتونم از این نوع ویزا استفاده کنم ؟؟؟

    پاسخ
    • گروه مهاجرت‌پلاس
      گروه مهاجرت‌پلاس گفته:

      سلام و درود بر شما
      بله این امکان برای شما وجود دارد اما شرایط دیگر شما نیز حتما باید مورد بررسی قرار گیرد.

      پاسخ
  2. هادی
    هادی گفته:

    سلام وقتتون بخیر چنانچه شرایط را دارا باشیم ولی فقط بیش از دو سال از تاریخ فارغ التحصیلی گذشته باشد امکان اخذ وجود نخواهد داشت؟

    پاسخ
  3. زهرازارعی
    زهرازارعی گفته:

    اگه دانشگاه پردیس یا مجازی دانشگاه تهران هم قبول بشیم باز هم بهمون ویزا ۴۷۶ تعلق میگیره؟

    پاسخ
    • گروه مهاجرت‌پلاس
      گروه مهاجرت‌پلاس گفته:

      با سلام و درود
      مادام که شما مدرک دانشگاه مزبور را گرفته باشین امکان اقدام برای این ویزا را دارید . قانون مهاجرت استرالیا مشخصا مواردی را که شما ذکر کردین مستثنی نکرده ، لذا تفسیر این موضوع می‌تواند این باشد که صرف داشتن مدرک مورد تایید از اون دانشگاه کفایت میکند

      پاسخ
  4. فواد
    فواد گفته:

    سلام
    اتباع غیر ایرانی که در این دو دانشگاه دانشجو باشن از این ویزا میتونن بهرمند بشن

    پاسخ
    • فائزه کریمی
      فائزه کریمی گفته:

      رشته مهندسی نساجی نیز به عنوان یک رشته مهندسی به شمار می‌آید و می‌تواند در طیف رشته‌های مورد قبول برای ویزای ۴۷۶ باشد. با این حال، برای اطمینان از اینکه رشته مهندسی نساجی دانشگاه امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) نیز در لیست مهارت‌های مرتبط با فرهنگ و آموزش استرالیا قرار دارد و مورد پذیرش برای ویزای ۴۷۶ است، بهتر است با وکیل مهاجرتی متخصص مشورت کنید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب علاقه‌مند باشید

به دنبال مشاوره رایگان هستید؟ کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…

فرم مشاوره رایگان

پاپ آپ

برای دریافت مشاوره رایگان مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.

Hidden