از یلدا تا کریسمس - دریافت هدیه ۴۰ میلیونی مهاجرت پلاس ثبت‌نام رایگان

ویزای توریستی استرالیا (سابکلاس 600) برای دیدار و گردش

موسسه مهاجرت‌پلاس

ویزای توریستی استرالیا به متقاضیانی اختصاص یافته است که قصد دارند تا برای مدت یک سال یا کمتر، به این کشور سفر کنند. اخذ این ویزا برای افرادی که می‌خواهند از بستگان خود در استرالیا دیدن کرده و چند ماهی در آنجا اقامت داشته باشند، فرصتی طلایی است. سابکلاس 600 یک ویزای موقت است که تنها برای دورۀ زمانی مشخصی قابل اجرا خواهد بود.

افرادی که انواع دیگر ویزای استرالیا را دارند، نیز می‌توانند پس از اتمام اعتبار ویزای خود، برای افزایش مدت زمان اقامت در این کشور، نسبت به اخذ ویزای سابکلاس 600 اقدام کنند. این ویزا همچنین به داوطلبان اجازه می‌دهد تا در سمینارها، رویدادهای تجاری و تفریحی استرالیا شرکت کنند.

در ادامۀ این مطلب، انواع ویزای توریستی استرالیا را معرفی کرده و شرایط دریافت آن را نیز به تفصیل شرح داده‌ایم. علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با متخصصین ما تماس بگیرند.

چرا موسسه مهاجرت پلاس

وکیل مهاجرتی

بهره‌گیری از زبده‌ترین وکلای حقوقی و انجام کلیه پرونده‌های مهاجرتی از مشاوره تا اخذ ویزا، تحت نظارت مستقیم وکیل

موفقیت ۹۹٪

دارای بالاترین درصد موفقیت در پرونده‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی با نرخ موفقیت ۹۹٪

نمایندگی رسمی

دارای شرکت و نمایندگی رسمی ثبت شده در استرالیا، کانادا، آمریکا و اروپا جهت ارایه حداکثر خدمات به موکلین

خدمات پس از ویزا

ارایه خدمات پس از ویزا در کشور مقصد نظیر امور اسکان، راه‌اندازی کسب و کار و ثبت شرکت و علایم تجاری

آشنایی با ویزای توریستی استرالیا

انواع ویزای توریستی استرالیا

این ویزا به متقاضیان اجازه می‌‌دهد که جهت شرکت در جلسه‌های تجاری خود، ملاقات بستگان و اعضاء خانواده، تحصیل در دوره‌های آموزشی کمتر از ۳ ماه و بازدید از مناطق دیدنی، به این کشور سفر کرده و با فرهنگ مردم آن نیز آشنا شوند. این ویزا بر اساس شرایط متقاضیان به سه جریان کلی تقسیم می‌شود که در ادامه شرایط هر یک را به صورت جداگانه بیان می‌کنیم:

1) جریان حمایت خانواده

تأمین مالی هزینه‌های سفر و اقامت متقاضیان اخذ این جریان ویزای گردشگری، توسط اعضاء خانوادۀ آن‌ها یا دیگر بستگانی انجام می‌شود که اقامت استرالیا را داشته یا شهروند این کشور محسوب می‌شوند.

2) جریان گردشگری

این ویزا به داوطلبانی اختصاص یافته است که قصد دارند تا برای مدتی مشخص، به استرالیا سفر کرده و حین بازدید از مکان‌های دیدنی آن، به تفریح در این کشور بپردازند. ناگفته نماند که تمامی هزینه‌های لازم این مسیر مهاجرتی، بر عهدۀ متقاضیان خواهد بود.

3) جریان بازدیدکنندگان تجاری

اخذ سابکلاس 600 استرالیا، همچنین به متقاضیان اجازه می‌دهد تا برای اموری همچون بازدید از یک کسب و کار، انجام مذاکرات تجاری، شرکت در کنفرانس‌ها، مراسم رونمایی و…، به این کشور سفر کرده و اهداف مرتبط با تجارت خود را برآورده سازند.

شرایط دریافت ویزای توریستی استرالیا

همانند دیگر ویزاهای این کشور، دولت استرالیا الزاماتی کلیدی، برای صدور ویزای توریستی خود به متقاضیان نیز تعیین کرده است؛ بنابراین برنامۀ مهاجرتی این افراد، باید با ساختارهای مورد نظر تدوین شده، هماهنگ باشد و تمامی شرایط ویزای توریستی استرالیا را به جا آورد.

جهت آشنایی با ویزای توریستی انگلیس و دریافت آن، این مطلب را بخوانید:

برای مثال، لازم است تا جزئیات مالی در طول فرآیند درخواست، به مقامات مربوطه اطلاع داده شود. متقاضیان همچنین باید مدارک مورد نیاز این فرآیند را جمع‌آوری کرده و هدف خود را از سفر به این کشور شرح دهند. رعایت موارد مذکور، به این افراد اجازه می‌دهد تا مسیر خود را با موفقیت طی کرده و با مشکلات و موانعی در این زمینه، مواجه نشوند. به طور کلی، مهم‌ترین معیارها و شرایط دریافت این ویزا برای هر یک از داوطلبان، به شرح زیر است:

1) اسپانسر استرالیایی

داوطلبانی که قصد دارند توسط جریان حمایت خانوادگی نسبت به اخذ ویزای 600 استرالیا اقدام کنند، باید با ارائۀ مدارک مالی و مالیاتی مربوطه اثبات کنند که اسپانسر آن‌ها در این کشور، امکان حمایت و تأمین هزینه‌های آن‌ها را خواهد داشت.

2) هدف سفر

مسافران باید تمامی جزئیات مربوط به سفر خود را به درستی ارائه کرده و دلیلی متقاعدکننده جهت اخذ ویزای 600 داشته باشند. این افراد باید بتوانند تا مقامات مربوطه را متقاعد کنند که دلایل آن‌ها واقعی هستند و چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد. همچنین ذکر تاریخ سفر، مدت اقامت و تعداد همراهان متقاضیان نیز ضروری است.

3) الزامات سلامت و شخصیت

برخورداری از معیارهای سلامتی و شخصیتی مورد نظر ادارۀ مهاجرت استرالیا، از مهم‌ترین الزامات سفر افراد به این کشور است. متقاضیان نباید سوء پیشینه و سابقۀ کیفری داشته باشند و همچنین لازم است تا با انجام آزمایش‌هایی در این زمینه، سلامت جسمی و روانی خود را نیز اثبات کنند. به‌علاوه، برخورداری از خدمات بیمۀ درمانی این کشور نیز از ضروریات اخذ ویزای توریستی خواهد بود.

۴) بازگشت به کشور مبدأ پس از انقضای ویزا

گردشگران باید به افسر مهاجرتی خود ثابت کنند که قصد ندارند تا به صورت دائم در استرالیا اقامت داشته باشند و پس از انقضای ویزا، به کشور خود باز می‌گردند.

5) بدهی به دولت

داوطلبان نباید بدهی پرداخت‌نشده‌ای به استرالیا داشته باشند. بنابراین پیش از اقدام به اخذ ویزا، باید این مبالغ را (در صورت وجود) تسویه کنند.

6) تمکن مالی

در صورت عدم برخورداری از دعوتنامۀ بستگان و حمایت اعضاء خانواده، متقاضیان باید جزئیات مربوط به تمکن مالی را با مدارکی همچون گواهی گردش حساب و فیش حقوقی، ارائه کرده و توانایی خود را جهت پرداخت هزینه‌های لازم طی اقامت در استرالیا، اثبات کنند.

فرآیند اخذ ویزای توریستی استرالیا

پیش از اقدام به ارسال درخواست ویزای گردشگری استرالیا، داوطلبان باید اعتبار پاسپورت خود را بررسی و نسبت به جمع‌آوری مدارک لازم اقدام کنند. چنانچه ادارۀ مهاجرت این کشور به اسناد دیگری نیاز داشته باشند، جزئیات مربوط به آن‌ها را نیز به متقاضیان اطلاع خواهد داد.

در مرحلۀ بعد، داوطلبان باید یک حساب کاربری در وب‌سایت رسمی مهاجرت استرالیا (ImmiAccount) ایجاد کرده و پس از پرداخت هزینه‌های مربوط به پردازش پرونده و صدور ویزا، تمامی مدارک را به همراه فرم درخواست تکمیل‌شدۀ خود ارسال کنند. تصمیم نهایی دولت این کشور دربارۀ درخواست ویزای گردشگری، به صورت کتبی به متقاضیان اطلاع‌رسانی می‌شود. در صورت پذیرش، موارد زیر برای آن‌ها ارسال خواهد شد:

  • شمارۀ اعطاء ویزا؛
  • تاریخ شروع و انقضای اعتبار؛
  • شرایط ویزا.

همچنین در صورت رد صلاحیت ویزای گردشگری، دلایل آن به اطلاع داوطلبان رسیده و اجازۀ درخواست بازنگری نیز برای آن‌ها تعیین خواهد شد.

مراحل دریافت ویزای توریستی استرالیا

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای دیدار و گردشگری استرالیا

از مهم‌ترین شرایط دریافت این ویزا، ارائۀ اسناد ترجمه‌شده به ادارۀ مهاجرت استرالیا است. برخی از مهم‌ترین این مدارک، عبارتند از:

  • فرم‌های تکمیل‌شدۀ درخواست ویزا؛
  • رسید پرداخت هزینه‌های لازم؛
  • کپی گذرنامه با دست کم ۶ ماه اعتبار؛
  • عکس پرسنلی جدید در اندازۀ پاسپورت؛
  • مدارک شناسایی (شناسنامه، کد ملی و…)؛
  • فرم‌های اسپانسرشیپ و ضمانت‌نامۀ بانکی (در صورت لزوم)؛

مدارک تکمیلی

  • گواهی اشتغال (مدت و وضعیت اشتغال، میزان حقوق دریافتی، تأییدیۀ مرخصی از کارفرما)؛
  • مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی (گردش حساب بانکی، فیش حقوقی، مدارک مالیاتی)؛
  • اسناد مربوط به انگیزۀ متقاضی از برگشت به کشور محل اقامت (اسناد مالکیت، روابط خانوادگی و…).

هزینه دریافت ویزای توریستی استرالیا

متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با توجه به شرایط پاسپورتی که دارند، درخواست خود را برای اخذ ویزای 600 از خارج یا داخل این کشور ارسال کنند. هزینه ویزای توریستی استرالیا با توجه به جریان انتخابی گردشگران، اهداف آن‌ها از سفر و مدت اقامت در این کشور، بین ۱۴۵ تا ۱۰۶۵ دلار (AUD) متغیر خواهد بود. لازم به ذکر است که یکی از مراحل اخذ این ویزا، دریافت مجوز سفر الکترونیکی (ETA) است که هزینه‌ای حدود ۲۰ دلار استرالیا در بر دارد.

مدت زمان صدور و اعتبار ویزای توریستی استرالیا

مدت دقیق پردازش درخواست و صدور ویزای 600 استرالیا، به ساختار برنامۀ مهاجرتی مورد نظر متقاضیان و شرایط آن‌ها بستگی دارد. بدیهی است که اگر داوطلبان تمامی قوانین و مقررات تعیین‌شده در این زمینه را رعایت کرده باشند، نتیجۀ نهایی اخذ این ویزا را زودتر دریافت می‌کنند. بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده، این بازۀ زمانی برای هر یک از انواع ویزای توریستی به شرح زیر است:

سابکلاس 600 استرالیا75% درخواست‌ها90% درخواست‌ها
جریان گردشگری و توریستی4 ماه13 ماه
جریان حمایت خانواده71 روز12 ماه
جریان بازدیدکنندگان تجاری6 روز20 روز

به علاوه، با توجه به اهداف سفر متقاضیان، این ویزا به آن‌ها اجازه می‌دهد تا حدأکثر به مدت ۱۲ ماه در استرالیا اقامت داشته باشند.

دلایل ریجکت و نحوه رفع ریجکتی ویزای توریستی استرالیا

شنیدن این موضوع که درخواست ویزای گردشگری استرالیا به دلایل غیر منتظره لغو شده است، بسیار ناامیدکننده خواهد بود. اگرچه خبر خوش این است که متقاضیان می‌توانند مجدداً جهت اخذ این ویزا درخواست بدهند؛ اما لازم است تا قبل از اقدام به آغاز این فرآیند، جزئیات دقیق ریجکت پروندۀ خود را بدانند. چنانچه دانش کافی در رابطه با دلایل این اتفاق داشته باشند، می‌توانند در درخواست بعدی خود، از آن‌ها اجتناب کنند؛ بنابراین اخذ مشاوره مهاجرت به استرالیا، می‌تواند به متقاضیان در فرآیند اخذ ویزا و یا رفع ریجکتی کمک بسیار زیادی کند.

وزارت امور داخلی استرالیا در مورد رعایت تمامی معیارهای واجد شرایط بودن برای صدور ویزاهای خود، بسیار سخت‌گیر است. به طور کلی، برخی از متداول‌ترین دلایل ریجکت ویزای 600 عبارتند از:

  1. انتخاب جریان مهاجرتی متناقض با هدف متقاضیان؛
  2. نقص مدارک یا جعلی‌بودن آن‌ها؛
  3. ناتوانی در برآورده کردن الزامات سلامت و شخصیت؛
  4. عدم ارائۀ مدارک کافی برای اثبات وجوه؛
  5. شرایط نامناسب میزبان استرالیایی.

پس از اصلاح موارد مذکور، داوطلبان می‌توانند درخواست خود را مجدداً برای اخذ این ویزا ارسال کنند. همچنین این افراد، اجازۀ ارائۀ درخواستی مبنی بر تجدید نظر به دادگاه تجدید نظر اداری (AAT) نیز خواهند داشت.

مشاوره دریافت ویزای توریستی استرالیا

ویزای گردشگری 600 استرالیا یکی از بهترین مسیرهای مهاجرتی جهت سفر به این کشور و برآورده ساختن اهداف توریستی متقاضیان است. از آنجا که دولت استرالیا هر ساله قوانین و شرایط جدیدی برای پذیرش مهاجران اعمال می‌کند، داوطلبان برای انجام انواع فرآیندهای مهاجرتی این کشور، به یک کارشناس مجرب و متخصص در این حوزه نیاز خواهند داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت اخذ مشاوره ویزای توریستی استرالیا، با متخصصین مؤسسۀ مهاجرت پلاس تماس بگیرند. وکلای ما همواره آمادۀ ارائه مشاوره و کمک به موفقیت داوطلبان در مسیر مهاجرت به استرالیا، کانادا و اروپا هستند.

پرسش‌های متداول

این سابکلاس به متقاضیان اجازه می‌دهد تا به راحتی به هر یک از مناطق دلخواه خود در این کشور سفر کنند. علاقه‌مندان می‌توانند با اخذ این ویزا، در دوره‌های آموزشی ۳ ماهۀ استرالیا شرکت کرده و مهارت‌های خود را ارتقاء دهند.

خیر. داوطلبان از هر ردۀ سنی می‌توانند نسبت به دریافت این ویزا اقدام کنند.

امکان تمدید ویزای توریستی این کشور وجود ندارد؛ بنابراین در صورت انقضای اعتبار این ویزا، متقاضیان باید نسبت به دریافت ویزایی جدید اقدام کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب علاقه‌مند باشید

به دنبال مشاوره رایگان هستید؟ کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…

فرم مشاوره رایگان

پاپ آپ

برای دریافت مشاوره رایگان مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.

Hidden