از یلدا تا کریسمس - دریافت هدیه ۴۰ میلیونی مهاجرت پلاس ثبت‌نام رایگان

آشنایی با انواع ویزای فرزند و فرزندخواندگی استرالیا

موسسه مهاجرتی مهاجرت‌پلاس

کشور استرالیا، یک مقصد بسیار مناسب برای خانواده‌ها است و بسیاری از افراد، این کشور را برای مقاصد مهاجرتی خود انتخاب می‌کنند. در این میان، ممکن است که والدین بنا به شرایط مختلف، ترجیح دهند که فرزندانشان را در ابتدای پروسۀ مهاجرت، در پروندۀ خود عنوان نکنند. در این صورت می‌توانند پس از تصمیم‌گیری نهایی و فراهم شدن شرایط مورد نیاز، فرزندان خود را نیز به این کشور ببرند

چرا موسسه مهاجرت پلاس

وکیل مهاجرتی

بهره‌گیری از زبده‌ترین وکلای حقوقی و انجام کلیه پرونده‌های مهاجرتی از مشاوره تا اخذ ویزا، تحت نظارت مستقیم وکیل

موفقیت ۹۹٪

دارای بالاترین درصد موفقیت در پرونده‌های سرمایه‌گذاری و کارآفرینی با نرخ موفقیت ۹۹٪

نمایندگی رسمی

دارای شرکت و نمایندگی رسمی ثبت شده در استرالیا، کانادا، آمریکا و اروپا جهت ارایه حداکثر خدمات به موکلین

خدمات پس از ویزا

ارایه خدمات پس از ویزا در کشور مقصد نظیر امور اسکان، راه‌اندازی کسب و کار و ثبت شرکت و علایم تجاری

در وهلۀ اول، بهتر است بدانید که اگر شما به صورت همزمان با ویزای خود، برای اخذ ویزای فرزندانتان نیز اقدام کنید، هر دو ویزا همراه با یکدیگر صادر می‌شوند. اما اگر تصمیم دارید که مدتی بدون فرزندان خود وارد استرالیا شوید، به ویزای فرزند استرالیا نیاز خواهید داشت.

شرایط کلی دریافت ویزای فرزند استرالیا

برای دریافت ویزای فرزند یا فرزندخواندگی استرالیا، فردی که قصد دارید برای او ویزا بگیرید، باید:

  • فرزند خود شما باشد؛
  • پیش از دریافت اقامت دائم، به فرزندخواندگی شما در آمده باشد تا اقدامات بعدی خود را از طریق اخذ ویزای فرزندخواندگی انجام دهید.

درنظر داشته باشید که سن فرزند شما، باید زیر 18 سال باشد؛ بنابراین اگر فرزندی با سن بین 18 تا 25 سال دارید که واجد شرایط زیر است، باید برای دریافت ویزای فرزند وابسته استرالیا اقدام کنید:

  • بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه، به دانشگاه رفته و مشغول به کار نیست؛
  • مجرد است؛
  • معلولیت جسمی دارد.

یکی دیگر از موارد مهم هنگام دریافت ویزای فرزند این است که فرزند شما نباید تا پیش از دریافت ویزا و اقامت دائم ازدواج کند. در نهایت، یکی دیگر از شرایط اخذ این ویزا این است که دست کم یکی از والدین فرد، اقامت دائم استرالیا را داشته باشد. به علاوه، والدین باید متعهد شوند که می‌توانند هزینه‌های مالی فرزندان خود را حدأقل به مدت 2 سال، پرداخت کنند.

انواع ویزای فرزند استرالیا

روش‌هایی برای مهاجرت فرزندان به استرالیا وجود دارد که هر کدام، با توجه به شرایط مخصوص فرزند، مورد نیاز هستند. علاوه بر این، اگر اقامت دائم استرالیا را داشته باشید، می‌توانید نسبت به اخذ ویزای فرزند یتیم خویشاوند نیز اقدام کنید. انواع ویزای فرزند استرالیا، شامل سابکلاس‌های زیر می‌شوند:

انواع ویزای فرزند استرالیا

ویزای 101- ویزای فرزند

این ویزا به فرزندانی که خارج از استرالیا باشند، اجازه می‌دهد تا به این کشور وارد شده و با والدین خود زندگی کنند. برای دریافت سابکلاس 101، لازم است که یکی از والدین، اعلام اسپانسری کرده و فرزند نیز در این مدت، خارج از کشور استرالیا حضور داشته باشد.

ویزای 802- ویزای فرزند

بر خلاف ویزای 101، فرزند شما جهت اخذ سابکلاس 802، باید داخل این کشور حضور داشته باشد.

ویزای 102- ویزای فرزند خواندگی استرالیا

اگر پس از ورود به کشور استرالیا، قصد داشتید تا برای دریافت ویزای فرزندخواندگی اقدام کنید، می‌توانید از طریق سابکلاس 102، فرزندخواندۀ خود را به استرالیا ببرید تا با شما زندگی کند.

البته فرزند باید پیش از 18 سالگی به فرزندخواندگی پذیرفته شده و برای دریافت این ویزا نیز در همان محدودۀ زمانی اقدام شود. علاوه بر این، لازم است تا از طریق روش‌های قانونی، به عنوان فرزندخوانده قبول شده باشد.

ویزای 117 – ویزای فرزند یتیم خویشاوند

این ویزا مختص کودکانی است که والدین آن‌ها مفقود شده یا نمی‌توانند از آن‌ها مراقبت کنند. بنابراین از طریق این ویزا، کودکان می‌توانند توسط یکی از بستگان خود در استرالیا، تحت حمایت قرار گرفته و پس از ورود به این کشور، به صورت دائمی با خویشاوندان خود زندگی کنند.

ویزای 445- ویزای فرزند وابسته استرالیا

این ویزا چندان عمومیت ندارد و کمتر شناخته شده است. اگر والدین هنوز شرایط اقامت دائم در کشور استرالیا را نداشته و دارای ویزای اقامت موقت باشند، از این روش استفاده می‌کنند.

با ویزای فرزند وابسته استرالیا، به والدین اجازه داده می‌شود که کودک خود را به این کشور برده و تا هنگام دائمی شدن ویزا، شرایط اقامت موقت را برای او ایجاد کنند. در نظر داشته باشید که چنانچه قبلاً اشاره شد، هنگام اقدام برای هریک از انواع ویزای فرزند استرالیا، لازم است که توانایی حمایت مالی از فرزندان خود را داشته باشید.

نکته اینجا است که ادارۀ مهاجرت نیز باید تقاضای اسپانسری فرد را تأیید کند. بنابراین در این شرایط ممکن است لازم باشد که مدارک بیشتری مانند گواهی عدم سوءپیشینه، ارائه کنید. بنابراین اگر فردی که قصد اسپانسری دارد، جرائمی مرتبط با کودکان مرتکب شده باشد، ممکن است نتواند تاییدیۀ مربوط به این پروسه را دریافت کند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای فرزند استرالیا

برای دریافت ویزای فرزند استرالیا، مدارک مختلفی مورد نیاز است که باید آن‌ها را تهیه کنید. این مدارک، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • پاسپورت: یکی از مدارک اصلی مورد نیاز برای دریافت ویزا، پاسپورت معتبر است. این مدرک، باید دست کم به مدت 6 ماه اعتبار داشته باشد. ضمن اینکه باید به تعداد لازم، از صفحۀ آن کپی بگیرید؛
  • اصل شناسنامه: یکی دیگر از مدارک مهم، اصل شناسنامه و کارت ملی فرزند و اسپانسر (یکی از والدین که اقامت دائم استرالیا دارد) است؛
  • فرم درخواست ویزای فرزند 47CH: متقاضی همچنین باید فرم درخواست ویزا را پر کرده و همراه با سایر مدارک، برای اخذ ویزای فرزند ارسال کند؛
  • عکس 3*4: متقاضی باید همراه با سایر اسناد خود، 4 عکس مناسب باکیفیت، تمام‌رخ و با زمینۀ سفید، ارائه دهد؛
  • مدارک اسپانسری: شما باید به عنوان حامی و پشتیبان مالی فرزند، مدارک هویتی خود را به همراه فرم 40CH تکمیل کنید؛
  • مدرک تحصیلی: اگر فرزند شما دانش‌آموز تمام وقت است، باید گواهی اشتغال به تحصیل خود یا مدرک دیگری ارائه کند که نشان دهد در یک مدرسه ثبت‌نام کرده است. همچنین در مورد هر گونه شکاف تحصیلی احتمالی (بیش از 6 ماه) نیز توضیحاتی ارائه دهد؛
  • گواهی پزشکی برای معلولیت: در صورتی که فرزند شما معلولیت داشته باشد، باید گواهی پزشکی صادر شده توسط یک پزشک واجد شرایط و مبنی بر از دست دادن کامل یا جزئی توانایی جسمی/ذهنی فرزند خود را در کنار سایر مدارک، ارائه دهید؛
  • مدارک بیولوژیکی: در صورتی که شما قصد دریافت ویزا برای فرزند بیولوژیکی خود را دارید، باید بتوانید مدرکی ارائه کنید که نشان‌ دهد شما والدین یا قیم قانونی فرزند کودک هستید. این مدرک می‌تواند شامل گواهی تولد، ازدواج یا هرگونه مدارک معتبر دیگری باشد؛
  • اسناد مالی: فرزند باید به شما وابستگی مالی داشته باشد (مخصوصا برای فرزندان 18 تا 25 سال). بنابراین باید مدارکی ارائه کنید که نشان دهد او برای تأمین مایحتاج ضروری خود (غذا، سرپناه، و پوشاک)، به حمایت مالی شما احتیاج دارد؛
  • مدارک اعضای خانواده: اگر بر حسب شانس، فرزند شما بخواهد که با نوه‌تان برای دریافت ویزا درخواست دهد، باید مدارک شناسایی فرزند خود، مدارک بیولوژیکی و شخصیتی وی را (در صورت وجود) ارائه کند.

در نظر داشته باشید که ممکن است با توجه به شرایط مختلف در هر مرحله، مدارک دیگری نیز از شما خواسته شود. بنابراین مواردی که در این قسمت به آن‌ها اشاره شد، تنها بخشی از مدارک لازم جهت اقدام برای ویزای فرزند استرالیا هستند.

هزینه و مدت زمان صدور ویزای فرزند استرالیا

هزینۀ دریافت ویزا، با توجه به انواع مختلف آن، متغیر است. هزینۀ متقاضی اصلی ویزا، حدوداً 2710 دلار خواهد بود. اگر وی، فرزند بالای 18 سال داشته باشد، این مبلغ به حدود 1355 دلار و اگر فرزند، زیر 18 سال باشد، به 680 دلار کاهش پیدا خواهد کرد.

البته در نظر داشته باشید که ممکن است این مبالغ تغییر کنند و هزینۀ نهایی در زمانی که شما اقدام می‌کنید، کمی بیشتر یا کمتر از آن باشد. ممکن است هزینه‌های دیگری نیز برای انجام معاینات سلامت، گواهی پلیس و بیومتریک وجود داشته باشد.

همچنین برای هر یک از فرزندان تحت تکفل فردی که جهت اخذ ویزا اقدام می‌کند، هزینه‌ای به صورت جداگانه دریافت خواهد شد.

در حال حاضر، مدت زمان بررسی پرونده برای ویزای فرزند زیرشاخۀ 101، بین 14 تا 21 ماه است. همچنین این مدت برای بررسی ویزای سابکلاس 102، بین 18 تا 29 ماه بوده و برای ویزاهای دیگر نیز می‌تواند از 14 تا 29 ماه، متغیر باشد.

پس از دریافت ویزا

پس از این که تمامی مراحل را با موفقیت پشت سر گذاشتید، فرزند شما می‌تواند در تاریخ مقررشده، وارد استرالیا شود. البته در نظر داشته باشید که او نباید تا پیش از ورود به استرالیا، ازدواج کند.

شرایط دریافت ویزای فرزند استرالیا

مزایای مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای فرزند

همان‌طور که می‌دانید، کشور استرالیا به دلیل داشتن اقتصاد پویا، سطح رفاه، فرهنگی مناسب و …، یک مقصد بی‌نظیر برای سکونت خانواده‌ها است که این دلیل به تنهایی، یکی از مزایای اولیۀ مهاجرت و دریافت اقامت استرالیا محسوب می‌شود.

مدت زمان اعتبار ویزای فرزند (تا هنگام جمع‌آوری اطلاعات این مطلب)، 5 سال در نظر گرفته شده است. فرزند شما می‌تواند در این مدت و در صورت برخورداری از شرایط مورد نیاز، جهت اخذ شهروندی استرالیا اقدام کند. به علاوه، دریافت این ویزا می‌تواند مزایای دیگری نیز برای فرزندان داشته باشد:

  • زندگی در کنار والدین؛
  • سفر نامحدود از مبدأ و به مقصد استرالیا در مدت داشتن ویزا؛
  • امکان مهاجرت به استرالیا و دریافت اقامت دائم؛
  • استفاده و دریافت وام تحصیلی؛
  • امکان کار در استرالیا؛
  • امکان بهره‌مندی از بورسیه‌های تحصیلی؛
  • توانایی استفاده از خدمات پزشکی و درمانی کاملا رایگان؛
  • دریافت اقامت دائم استرالیا؛
  • برخورداری از حقوق شهروندی؛
  • امکان اسپانسری برای بستگان واجد شرایط.

مشاوره دریافت ویزای فرزند و مهاجرت به استرالیا

اگرچه تمام اطلاعات اولیه جهت دریافت ویزای فرزند، در این مطلب ارائه شده است، نباید این موارد را به عنوان مشاورۀ حقوقی تلقی کنید. بنابراین توصیه می‌شود که پیش از هرگونه اقدام، از مشاوره ویزای استرالیا استفاده کنید. به علاوه با مراجعه به وبسایت ادارۀ مهاجرت کانادا نیز می‌توانید از آخرین اطلاعات مربوط به این ویزا، باخبر شوید.

جمع‌بندی

کشور استرالیا، بیش از صد ویزای متفاوت برای مهاجران مختلف ترتیب داده است. در این مقاله، به بررسی تمامی شرایط و الزامات اخذ ویزای فرزند استرالیا پرداختیم. به عنوان یک جمع‌بندی، بهتر است که این نکات را مد نظر داشته باشید:

  • ویزای فرزند استرالیا، تنها 5 سال اعتبار دارد. بنابراین بهتر است پیش از اتمام اعتبار آن، جهت دریافت ویزای شهروندی استرالیا اقدام کنید.
  • انواع ویزای فرزند استرالیا، شرایطی نزدیک به هم دارند. بنابراین بهتر است با کمک گرفتن از یک وکیل مهاجرت و متناسب با شرایط خود، برای اخذ هر یک از سابکلاس‌های ویزای استرالیا اقدام کنید.

امیدواریم که مطالب این مقاله، برای شما مفید باشند. در صورتی که پاسخ سوال شما در این مطلب نبود، می‌توانید سوالات خود را از مشاوران مهاجرت پلاس بپرسید تا در اسرع وقت، پاسخگوی شما باشند.

1 پاسخ
  1. فاطمه
    فاطمه گفته:

    با سلام ایا فرزند یتیم در استرالیا را که پاسپورت انجا را دارد میتوان به عنوان فرزند خواندگی از طرف ایرانی پذیرفت؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب علاقه‌مند باشید

به دنبال مشاوره رایگان هستید؟ کارشناسان ما آماده پاسخگویی به شما هستند…

فرم مشاوره رایگان

پاپ آپ

برای دریافت مشاوره رایگان مهاجرتی فرم زیر را پر کنید.

Hidden